Saturday, April 26, 2008

KATAK OH KATAK

Sebut nama katak, dengan sendiri tabiatnya melompat. Begitu juga dengan manusia, kalau suka melompat, samalah dengan tabiat katak.

Bukan nak mengeji atau nak mengata tetapi orang yang suka melompat tu.....kena fahamlah ye....

geram segeram-geramnya.....

isu UiTM

Nampak tak dalam berita TV3 tempoh hari, ahli parlimen mana yang bersungguh berdemo bersama student UiTM yang bodoh sombong. Bukan semua student UiTM macam tu.....Ahli Parlimen tua yang tak sedar di untung.

Sebelum jadi ahli parlimen dulu......merayu, merenget dan macam-macam lagi. Buat muka kesian supaya kerajaan Tuan Guru MB Kelantan kesian. Tak jadi anak betul, anak angkat pun takpe........

Anak betul ke, anak tiri ke, anak angkat ke, anak katak ke.....yang penting kena taat, patuh, ikut arahan. Sebelum jadi anak bukan main taat, patuh, samei' na wa atho'na. Bila dah daftar jadi anak....derhaka macam MALING KUNDANG.....

Menang di Pasir Mas dengan pertolongan ALLAH dan jentera PAS, bukan pertolongan katak-katak.

Sedarlah sikit..........bertindak ikut arahan, jangan ikut sedap rasa je........ cakap biar berlapik, jangan main hentam je........

Kita tu ahli parlimen, bukan student UiTM BAGERO.........

Kalau rasa hebat sangat, letak jawatan semula dan bertanding atas tiket BEBAS. Nak tahu langit tu tinggi ke rendah............

Sahabat-sahabat pembaca dan penggemar blog setuju ke dengan pendapat saya ni....

Jangan biarkan KATAK melompat lebih jauh.................

2 comments:

Mohd. Abd. Rashid Bin Yah said...

bagusnya artikel ni! Tahniah, wah dah ada blog sendiri ni. mula2 ambo tak kenal sapo. lepas tu dok perhati elok2, baru tahu sape punya blog ni. makin hebat sekrang ni!

rahza said...

nok belajar-belajar jadi bloggers katakan......