Sunday, December 19, 2010

SAMBUTAN AWAL MUHARRAM 1432 HIJRAH

20 Disember 2010, Isnin : Tanggal 06 Disember 2010 bertempat di Teratak Kamaliah, Alhamdulillah dan syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya dapat kita bersama-sama melangkah ke tahun baru hijrah 1432. Sesungguhnya tahun baru yang datang ini dapat memberikan satu signifikan kepada kehidupan kita semua.

Tahun 1431 Hijrah yang dilabuhkan oleh Allah melalui peredaran masa sudah menjadi sejarah dan kenangan pahit manis yang tidak mungkin akan dikutip kembali oleh sesiapa. Justeru tiada siapa yang dapat menjangka pertemuan keluarga yang diatur tidak begitu konkrit, namun natijah yang diperolehi amat membanggakan terutama dikalangan keluarga terdekat.

Bermula dengan Bacaan Al-Quran 30 juzu' selepas solat asar, bacaan doa akhir tahun sejurus kemudian solat maghrib berjemaah serta bacaan doa awal tahun dan di jamu pula dengan santapan rohani bagi menyahut iltizam untuk terus menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat.

Agenda santapan jasmani dengan hidangan nasi minyak mengakhiri program tersebut sejurus selepas solat isya dan solat hajat serta tahlil kepada ahli keluarga yang terdahulu dijemput oleh Allah 'Azzawajalla.

Kepada penganjur yang bermurah hati, kita sama-sama berdoa agar sentiasa dilimpahi rahmat serta inayahNya, dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur untuk terus melangkah bersama-sama mencari keredhaan daripada Allah swt.

No comments: