Thursday, September 11, 2008

BALA ALLAH KEPADA PEJUANG-PEJUANG KEBANGSAAN

Seminggu dua ini kita telah digemparkan dengan bermacam-macam peristiwa dan adegan dengan pejuang-pejuang yang memperjuangkan bangsa sebagai lambang perjuangan mereka.

Heboh dalam tv dan akhbar-akhbar berita mengenai pemimpin UMNO yang bergaduh, membunuh dan macam-macam lagi dengan satu matlamat untuk mendapat tempat di bahagian masing-masing dalam pemilihan.

Ada yang disimbah dengan asid, ada yang ditembak di hadapan anak-anak, ada yang bertumbuk di kedai kopi dan macam-macam lagi semata-mata untuk menjadi ketua bahagian dalam UMNO supaya menang dalam pertandingan.

Rasuah duit ni, jangan cakap la....berapa habis untuk melobi orang ramai supaya memilihnya.

Sedarlah, ini merupakan bala serta laknat Allah Taala kepada orang-orang yang memperjuangkan bangsa bukan memperjuangkan Islam untuk menegakkan Hakimiah Lillah.

Mungkin juga ini suatu petanda bahawa perjuangan seumpama ini akan tamat riwayat sama ada dalam masa terdekat ini atau pun bila-bila saja.

Kembalilah kepada Allah. Sementara jalan untuk berpatah balik masih dibuka oleh Allah Taala. Biar Islam yang memimpin kita. Jangan kita pimpin Islam.

Biar Allah dan Rasul menjadi tunjang perjuangan kita. Bukan bangsa serta kaum yang kita banggakan.

No comments: